Om os

OM OS

Bording Gymnastikforening er en forening, der blev stiftet i år 1964. Dengang tilhørte Gymnastikforeningen til Hammerumherreds skytte-, gymnastik- og Idrætsforening, men i dag er Bording Gymnastikforeningen tilknyttet DGI Midtjylland.

Foreningens primære formål er, foruden det sociale samvær, at samle byens og egnens beboere til gymnastik, bevægelse, samt anden form for idræt.

Bestyrelsen søger hvert år nye og spændende tiltag til foreningen, for at gøre gymnastikken, og idrætten, til et attraktivt tilbud i Bording.

Gymnastikforeningen startede i 1964 med blot to hold – navnlig et pige hold, samt et karlehold. Siden da er det gået stærkt, hvor vi i år bl.a. kan tilbyde mor/far barn, rytmiske-hold, springhold i børnehøjde, linedance, karlehold, senior-idræt for både mænd og kvinder – med bl.a. senior floorball som nyeste tiltag i foreningen.

Foreningens medlemstal er på 318 aktive medlemmer, blandt børne- og senioridræt, i 2019/2020 sæson – fordelt på 15 forskellige hold.

Vi, som forening, værner om de gamle traditioner, som danner det grundlæggende fundament for foreningens eksistensberettigelse. Det betyder, at vi siden 1964 har afholdt den årlige fastelavnsfest, samt gymnastikopvisning i Bording Hallen – som traditionen forskriver.

Da vi som forening er afhængige og lever af frivillige, for at kunne tilbyde bredde idræt til Bording by og omegn, har vi altid brug for flere frivillige i foreningen. Har du mod på og ønsker du at inspirere og glæde andre mennesker, unge som ældre, tilbyder vi dette med garanti i vores forening. Har du gode ideer og erfaring med gymnastik eller måske helt uerfaren inden for dette – Så mangler vi stadig dig! Dig som ønsker at gøre en forskel i dit lokalområde for byens beboere. Du vil selvfølgelig blive tilbudt de relevante kurser og uddannelser igennem DGI Midtjylland, så du er fuldt ud klar til din første sæson i foreningen – samt erfarne instruktører, som altid er klar på at hjælpe.

Vi søger altid engagerede gymnastikinstruktører og hjælpere – så kontakt os endelig!