Om os

Bording Gymnastikforening er en forening, der startede i 1964. Dengang hørte gymnastikforeningen til Hammerumherreds skytte-gymnastik og idrætsforening. Idag er er gymnastikforeningen med i DGI midtjylland.

Foreningens formål er at samle egnens bebebor til gymnastik og anden sund idræt.

Bestyrelsen prøver hvert år at finde nye tiltag og gøre gymnastik til en attraktiv fritidsinteresse i Bording. Gymnastik foreningen startede i 1964 med to hold. Et pige hold og et karle hold. Idag er der mor/far barn, både gytmiske hold og springhold i børneafdelingen, voksenhold, folkedansere og linedansere og sidste nye er ballstik. Foreningen tæller idag ca. 470 aktive på 21 hold.

Vi er en forening med gamle traditioner. Siden 1964 har der været afholdt fastelavnsfest og gymnastikopvisning. 2 fest dage, hvor foreningen gør alt for at bordingensere skal hygge sig og have en god dag. Da vi er en frivillig forening, er der altid brug og ekstra hænder. Det kan være i form af instruktør, bestyrelsesarbejde, bage kage til fastelavnsfest og til pyntning af hallen til gymnastik opvisning.